המשמעות היא, שעכשיו הזמן לבוא ולהעריך את היקף הפעילות שצפויה להיות, את תזרים המזומנים שצפוי להיות עד השלב שבו אתם חוזרים בחזרה לפעילות משמעותית, כלומר, להעריך מה היקף ההכנסות הצפויות, מה היקף ההוצאות שצפויות, ואם יש לכם גירעון כדאי לפעול לקבל פתרון אליו, בין אם זה אומר בצורת אשראי בנקאי ובין אם זה אומר בשינוי מדיניות או כל פעילות עסקית אחרת.
על מנת להעריך את היקף ההכנסות שצפויות להיות, אחת האפשרויות למשל זה לבדוק מה היקף ההכנסות בשנים קודמות בחודשים המקבילים ולעשות התאמה למה שקורה השנה, למה שהשתנה בין השנים. למשל, אם התחלתם למכור דרך אתר אינטרנט מה שלא עשיתי לפני כן איך זה ישפיע על המכירות? או אם יש גידול בפעילות באופן כללי בשנה הזאת לעומת שנה שעברה האם זה ימשיך גם הלאה בתקופת החורף?
דוגמא נוספת: אם הכנסתם איש מכירות, מה להערכתכם ההשפעה שלו תהיה בתקופת החורף? נכון, זאת הערכה, אבל עדיף הערכה ולטעות בקטן מאשר לא להעריך בכלל ואחר כך להיות מופתעים. זה בצד של ההכנסות.
בצד של ההוצאות אנחנו צריכים לראות אם ההוצאות צפויות להשתנות,לדוגמא האם אני הולך להקטין את היקפי השכר לפי השכר שיש לי היום לעומת שנה שעברה? האם הקניות שלי הולכות להיות כמו בשנה שעברה או הולכות להשתנות?
ניתן ללמוד את הנתונים מתוך הדו"חות הכספיים, מתוך דוחות המע"מ,ומתוך דוחות ה-102 שלכם, ואז כתוצאה מכל הפעילויות האלה, שאתם עושים מראש, יש לכם תוכנית, יש לכם תקציב ואתם יכולים להיערך. שוב, זה לא מדוייק, אין ספק, אבל ברור שתכנון עדיף מאי תכנון זה יוצר שקט, מוריד לחצים יוצר רוגע עסקי.
אם אתם רוצים עזרה לשבת על תכנון עונתי, אני מאוד אשמח לעזור לכם, פנו אלינו, אנחנו כאן לרשותכם בטלפון 04-9520061 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בטופס: