"שמע ירון, יש לי לקוחות שתנאי התשלום שלהם מאוד רחוקים: שוטף 90, שוטף פלוס 120 ואפילו יותר. זה יוצר לי לחץ תזרימי, ואני שוקל להפסיק לעבוד איתם. האם זה נכון לי להמשיך לעבוד איתם, ואם כן איך?"
את השאלה הזאת הפנה אליי השבוע צביקה, לקוח שלי שיש לו חברה למסחר במוצרי פלסטיק. כשלקוחות משלמים בתנאי תשלום שכאלה זה יוצר אצל בעל העסק לחץ תזרימי מאוד מאוד גדול.
על מנת לבחון כדאיות של עבודה מול לקוחות כאלה צריך להסתכלעל האפשרויות שעומדות בפנינו משני כיוונים:
מה הרווחיות שיש לנו מעבודה עם לקוח כזה?
איזה פתרונות פיננסים יש לנו כדי לגשר על צורכי האשראי שנגרמים (מה שנקרא צרכי הון חוזר)?
נגן וידאו אודות איך עובדים עם לקוחות שמשלמים שוטף פלוס